• 24.11.2017. - 16.12.2017.

    Lovepiece

    Nina Bajrić Blažeković, Ana Belošević, Petra Brnardić, Danko Friščić, Davor Mezak, Marijan Molnar, Jelena Remetin, Damir Sokić, Marijana Stanić, Ana Šerić & Ivana Vadla, Ivan Tudek, Vlatko Vincek

    ---

    Kustosica: Ana Belošević

    Da li je uopće moguće definirati pojam ljubavi? Ili kako definirati emocionalnu akciju tako podložnu subjetivnoj procjeni? Bila ona fizička, romantična, spiritualna, manična, pragmatična, platonska, idealna…postoji vječna potreba za njezinim razumijevanjem i objašnjenjem ( da se objasni kako bi se razumijela). Ona je umijeće/art&craft jer zahtijeva disciplinu, koncentraciju, strpljenje, vjeru (Erich Fromm), no najviše, kao i umjetnost, zahtijeva slobodu i hrabrost da budemo ono što jesmo. Hrabrost da podastremo vlastitu intimu drugoj osobi/gledatelju/promatraču, a svoju nesigurnost prepustimo na uvid kritičnoj masi.

    Umjetnost/čovječanstvo je imalo, i imat će, uvijek jednu vječnu muzu - ljubav. (" Onaj koji hramu Muza prilazi bez nadahnuća i uvjeren da je zanatstvo dovoljno ostat će neuk, a njegovo će samodopadno pjesništvo zasjeniti pjesme luđaka", Platon). Od Rodinovog do Magrittovog poljupca, od Chagallove Belle do Koonsove Ciccioline, šatora Tracy Amin i natpisa Jenny Holzer (Love Is What You Want, Protect me from what I want ) preko hodanja Marine Abramović po Kineskom zidu, Bizetove Carmen ili Joy Divisona (Love will tear us apart), ona ( ljubav /veza ) ostaje i dalje misterija, nepredvidljiva i riskantna kao rođenje, neka prokleta energija koja pokreće i uništava, uvijek sveprisutna i neuhvatljiva, u isto vrijeme ovdje i tamo, sablasno strašna i sablažnjivo privlačna, nikada jednostavna. Eros i tanatos i njihova vječna borba.

    više..

  • 13.10.2017. - 11.11.2017.

    Showpiece

    Valerija Cerovec, Karla Jurić, Marko Mišković, Lucija Mandekić i Gala Marija Vrbanić u suradnji sa Stašem Mlinarom i Legame Studiom

    Kustosice: Ivana Čuljak, Lea Vene

    U modnom sustavu showpiece zauzima posebno mjesto kao odjevni predmet ambivalentnih karakteristika koji ne egzistira nužno kao nosivi, utjelovljeni odjevni predmet, već kao slika, ideja ili koncept te kao manipulativno marketinško sredstvo. Teoretičarka mode Caroline Evans u knjizi Fashion at the Edge ističe kako je koncept showpiecea karakterističan za modu na rubu u čijoj scenografiji takav predmet ima višeznačnu funkciju. Kao “izlog” suvremene mode showpiece modnom dizajneru omogućava proširene oblike izražavanja izvan granica nosivog i izvan komercijalnih standarda mode. Rubno pozicioniran unutar sustava mode showpiece dokida mogućnost jasne kategorizacije, a kao komentar, kritika ili konceptualni odjevni predmet zahvaća područje izvan modnog zbog čega se često legitimira unutar muzejskog i galerijskog konteksta. Kao manipulativna marketinška strategija koja dizajneru osigurava vidljivost u medijima showpiece se kao slika vraća u sferu robne potrošnje kojoj se naizgled opire. Što se događa kada se koncept showpiece premjesti iz jasnih okvira sustava mode i direktno promišlja unutar izložbenog prostora? Što koncept showpiecea znači u praksi mlađih autora koji djeluju na rubovima modnog sistema? Ako ”svako razdoblje ima svoju scenografiju” (C. Evans) kako se ona odražava na interpretaciju showpiecea danas?

    Izložba tematski polazi od koncepta showpiecea kojeg autori mlađe generacije Valerija Cerovec, Karla Jurić, Marko Mišković, Lucija Mandekić, Gala Marija Vrbanić u suradnji sa Stašem Mlinarom i Legame studiom čitaju oduzimajući mu materijalnost, inherentnu vizualnost te ga pomišljaju u kontekstu (osobnih) izvedbenih praksi, virtualne stvarnosti, kao zvuk, ili pak apstrahirajući njegovo značenje kroz mediji fotografije u kojem sama fotografija postaje svojevrsni showpiece.

    ---

    Izložba je omogućena sredstvima Grada Velike Gorice.

    više..

  • 15.09.2017. - 07.10.2017.

    Privremeni susreti

    Jasmina Cibic, Igor Eskinja, Petra Feriancova, Tina Gverović & Siniša Ilić, Vlatka Horvat, Marko Lulic, Damir Očko , Mladen Stropnik, Marko Tadic , Dino Zrnec & Nick Oberthaler

    Kustosica: Branka Benčić

    Apoteka - prostor za suvremenu umjetnost iz Vodnjana u višegodišnjem je razdoblju između 2014. i 2017. godine formirala programsku koncepciju oko istraživanja “privremenih susreta”. U tom je razdoblju realizirano desetak izložbi različitog formata i dinamike odvijanja, preispitujući upravo format izložbe, uvjete, mogućnosti i prakse izlaganja. Tako su se, u nedostatku većeg prostora za razvijanje kompleksnijih izložbenih formata, Privremeni susreti konstituirali kao “izložba u vremenu”, djelovali su kao labavo povezana cjelina i oblik intervencije, izložba koja se ne shvaća “kao fiksna i dovršena konstelacija”, već se iz etape u etapu, tijekom nekoliko mjeseci mijenja, pri čemu se svaka epizoda sagledava pojedinačno ili u kontinuitetu. Privremeni susreti bave se modelom i formatom izložbe kao načinom izlaganja, gramatikom i tipologijom “samostalne” i “grupne” izložbe, a kasnije su dobili i dodatnu koncepciju podnaslovljenu Ovo (ni)je muzej kojom Apoteka, kao korektiv postojećih institucija, pokušava artikulirati lokalni kontekst u kojem djeluje, vlastitu poziciju i strategiju organizacije u Istri.

    Privremeni susreti usmjereni su na propitivanje prostornih odnosa i interakcija između objekata i subjekata, konceptualiziciju procedura, postupaka i odnosa unutar umjetničkog djela, sistema umjetnosti i galerijskog prostora, okupivši  umjetničke pozicije koje se dotiču pitanja (re)prezentacije i ´izlaganja´. Radovi ukazuju na napetosti između prostora, promatrača i promatranoga i susrećemo ih kao niz međuodnosa i pukotina isprepletenih u privremenoj okolini. Vidljivim čine ono nevidljivo, skriveno, ukazuju na "konstrukciju", demontažu, podsjećaju nas na privremeni i konstruirani karakter izložbe. Privremeni susreti na različite načine konceptualiziraju odnose unutar prostora umjetnosti, umjetničkog djela, sistema umjetnosti i institucionalnog konteksta.

    više..

  • 19.05.2017. - 10.06.2017.

    Kristian Kožul, Forensic Perpetuality

     

    Kristian Kožul (München, 1975). Završio je Kunstakademie u Düsseldorfu (Njemačka). Izlagao je na skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu (PSY1, New York, USA, 2005.; Criss-Cross, Museum of Contemporary Art, Zagreb, Croatia, 2007.; Boys Craft, Haifa Museum, Israel, 2008; Summer Camp, Exile, Berlin, 2010; Bandits, Pirates & Outlaws, Lost Coast Culture Machine, Fort Bragg, USA, 2010; B-B-B-BAD, Anna Kustera Gallery, New York, USA, 2011. i drugima). Među samostalnim izložbama treba istaknuti izložbe u Laubi (Zagreb), Muzeju za suvremenu umjetnost u Zagrebu, u Art Salonu (Celje, Slovenija), u Kibla Galeriji (Maribor, Slovenija), u Minoriten Galerien (Graz, Austria), u TZR Galeriji (Düsseldorf, Germany), u Anhava Galeriji (Helsinki, Finland), u Goff+Rosenthal Galeriji i u Pablo’s Birthday Galeriji (New York, USA). Od 2013. umjetnički surađuje s Damirom Žižićem. Živi i radi u Zagrebu.

    ---

    U knjizi “Mengeleova lubanja - začeci forenzičke estetike” koja je 2012. prevedena i na hrvatski jezik, Thomas Keenan i Eyal Weizman iznose svojevrsnu genealogiju forenzičke antropologije. Oslonovši se na međunarodnu potragu za preživjelim nacističkim zločincima izdvojili su jedan događaj koji je ukazao na promjene do kojih je forenzika – arheologija novije prošlosti, kako je još nazivaju -  dovela na području pravne znanosti, sudske prakse i suvremene kulture općenito. Događaj o kojem je riječ odnosi se na utvrđivanje identiteta osobe pokopane na groblju jednog malog brazilskog grada blizu Sao Paola. Trebalo je, naime, utvrditi pripadaju li iskopane kosti ozloglašenom nacističkom ratnom zločincu Josefu Mengeleu. Identifikacija je bila povjerena međunarodnom timu znanstvenika i stručnjaka s područja forenzičke antropologije, radiologije, stomatologije, kemije itd. U Medicinsko-pravni institut u Sao Paolu bili su također pozvani i analitičari rukopisa, fotografija, dokumenata, odjeće itd., sve s ciljem da se utvrdi identitet iskopanih kostiju i da se istraga zaključi. „Na vama je, kao znanstvenicima, da donesete konačnu odluku“, izjavio je te 1985. brazilski zapovjednik policije. Bilo je to prvi puta, ističu Keenan i Weizman, da su se kao ključni svjedoci u sudskom postupku protiv ratnih zločina pojavili i znanstvenici. U sudnicama širom svijeta, ljudske su kosti odjednom progovorile kroz usta forenzičkog stručnjaka. Forenzičar im je dao glas, pričao njihove priče. Određivao im je dob i spol; mogao je otkriti bolesti od kojih su bolovale, locirati traumatične epizode, pogoditi vrstu ishrane, otkriti način njihovog stradanja itd. Personifikacija, tako česta figura u slučaju forenzičke antropologije, vodila je katkada do krajnjih konzekvenci. Uvjerenje da ljudi, za razliku od kostiju, mogu zaboraviti i lagati, učinilo je od kostiju svojevrsne super-subjekte.

     

    više..

  • 03.03.2017. - 08.04.2017.

    free_art_-_source

    Bartłomiej Pilarczyk | Clàudia Giralt / A cAt | Daniel Vasconcelos | Domenico Dom Barra | Gábor Hufnágel | Ivan Klis & Damir Prizmić | Joana Chicau | Kaspar Ravel | Leandro Estrella | LiL PDF | Maja Kalogera | Mark Klink | Michaela Lakova | Slobodan Tomić | stAllio! (Benjamin Berg) | Tomasz Sulej | Uğur Engin Deniz | Vedran Gligo

    Free_art_-_source je izložba s tematikom izvornog kôda koji gradi recentnu medijsku računalno utemeljenu umjetnost u području slobodne kulture. Grupna izložba predstavlja djela 18 hrvatskih i inozemnih autor(ic)a. Tijekom jednomjesečne izložbe i putem komplementarnog diskurzivnog programa, ispitat će se raznolika polazišta i medijske prakse bazirane na digitalnim narativima i suradničkim metodama umjetničkog stvaralaštva.

    Djela predstavljenih autora i autorica, prikazana u obliku teksta, otkrivaju formalnosti digitalne umjetnosti i pružaju nam uvid u distribuirane tehnološke, ideološke i estetske izričaje koji studioznim pristupom raznolikim strukturama računalnih jezika nadilaze tehnofetišizam i zalaze u transmedijski métier, istovremeno doprinoseći području vizualne i prostorne umjetnosti kritičnosti "hakerske" kulture.

    Program je baziran na kolektivnom doprinosu i inkluzivnom, zajednici otvorenom formatu kojemu je cilj omekšati granice pojedinih disciplina i profesija putem otvorenih razgovora, nastupa i radionica stopljenih u diskurs koji demistificira razne slojeve multimedijskih, hipermedijskih, tehnoperformerskih praksi i izgradnje generativne umjetnosti.

    Kustoska koncepcija: Format C

    više..

  • 26.01.2017. - 13.02.2017.

    free_art_-_source: OTVORENI POZIV [< 2017/Feb/13]

    Novi postav izložbe free_art_-_source otvoren je međunarodnim prijavama autora i autorica (umjetnika i umjetnica, programera i programerki, majstor(ic)a kolažiranja koda) suvremene novomedijske umjetnosti. Koncept je iniciran od strane umjetničke organizacije Format C i bit će predstavljen na izložbi u ožujku 2017.

    Tema izložbe je izvor u konstrukciji decentraliziranog konteksta računalno generirane umjetnosti i kulture novih medija. Poziv je otvoren izvornom kodu Vaše umjetnosti, skriptama koje grade Vašu umjetnost ili tekstualnoj prezentaciji podataka koji Vašu umjetnost sačinjavaju.

    Bez strogih formalnih limitacija, prihvaćamo djela koja uključuju: html, skripte, bilo koji format tekstualnog ispisa, isječke programskih jezika, ... Djelo treba biti moguće isprintati, trebalo bi imati estetsko svojstvo (vizualno i/ili ideološko) i trebalo bi biti prikazano u cijelosti. Konstrukt Vašega djela može biti potpuno originalan; krojen iz vanjskih izvora; neoriginalan, ali progresivan; katastrofalan no velik doprinos iznimnom djelu; briljantan "haiku" kod koji čini čuda za Vaš projekt; ekstremno marginalan ili diskurzivan; u domeni slobodne kulture; s izvorom u strogoj domeni autorskog vlasništva; itd. ...

    Cilj izložbe je predstaviti razne tehnološko utemeljene sintakse, filozofske pristupe i umjetničke inte/*rve*/ncije pri konstrukciji recentne novomedijske umjetnosti.

    Prijave koje sadržavaju niže navedene stavke zaprimamo na : hello@formatc.hr

    - izvorni kod umjetničkog djela/projekta u .txt, .odt, .doc ili .rtf datoteci {A3 / c/b / MAX. 5 stranica / bilo koja veličina slova + font file [if (special)]}

     - fotografija i/ili zapis zaslona vizualne prezentacije (rezultata) djela (min. 1080px po kraćoj stranici)

     - kratak (tehnički) opis + hiperlink prema Vašem djelu

     - Vaš web i kratka biografija relevantna za temu

    Molimo Vas da djela predate u tekstualnom formatu. Kod/djelo otiskujemo samo u svrhe izložbe u fizičkom prostoru, a uz tekst datoteku neophodni su i fotografija i/ili dokumentarni zapis medijskog djela izgrađenog Vašim kodom, te Vaši podaci. Priložena dokumentacija djela s Vašim podacima bit će korišteni u svrhe javnog promoviranja Vašeg rada i djelovanja.

    ! Poziv je otvoren do 13. veljače 2017. (23:59 CET), a izložba se održava u ožujku 2017.

    ///  free_art_-_* : Niz diskurzivnih događanja na temu raznolikih ideologija i individualnih praksi autor(ic)a koji/e djeluju u domeni free (slobodne) digitalno utemeljene umjetnosti.

    ///  Format C : neprofitna umjetnička organizacija aktivna u području likovnog i multimedijalnog umjetničkog stvaralaštva. http://formatc.hr/

     ///   Izložba free_art_-_source podržana je sredstvima Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Grada Velike Gorice.

     

     

     

    više..