skulptura

  • 19.05.2017. - 10.06.2017.

    Kristian Kožul, Forensic Perpetuality

     

    Kristian Kožul (München, 1975). Završio je Kunstakademie u Düsseldorfu (Njemačka). Izlagao je na skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu (PSY1, New York, USA, 2005.; Criss-Cross, Museum of Contemporary Art, Zagreb, Croatia, 2007.; Boys Craft, Haifa Museum, Israel, 2008; Summer Camp, Exile, Berlin, 2010; Bandits, Pirates & Outlaws, Lost Coast Culture Machine, Fort Bragg, USA, 2010; B-B-B-BAD, Anna Kustera Gallery, New York, USA, 2011. i drugima). Među samostalnim izložbama treba istaknuti izložbe u Laubi (Zagreb), Muzeju za suvremenu umjetnost u Zagrebu, u Art Salonu (Celje, Slovenija), u Kibla Galeriji (Maribor, Slovenija), u Minoriten Galerien (Graz, Austria), u TZR Galeriji (Düsseldorf, Germany), u Anhava Galeriji (Helsinki, Finland), u Goff+Rosenthal Galeriji i u Pablo’s Birthday Galeriji (New York, USA). Od 2013. umjetnički surađuje s Damirom Žižićem. Živi i radi u Zagrebu.

    ---

    U knjizi “Mengeleova lubanja - začeci forenzičke estetike” koja je 2012. prevedena i na hrvatski jezik, Thomas Keenan i Eyal Weizman iznose svojevrsnu genealogiju forenzičke antropologije. Oslonovši se na međunarodnu potragu za preživjelim nacističkim zločincima izdvojili su jedan događaj koji je ukazao na promjene do kojih je forenzika – arheologija novije prošlosti, kako je još nazivaju -  dovela na području pravne znanosti, sudske prakse i suvremene kulture općenito. Događaj o kojem je riječ odnosi se na utvrđivanje identiteta osobe pokopane na groblju jednog malog brazilskog grada blizu Sao Paola. Trebalo je, naime, utvrditi pripadaju li iskopane kosti ozloglašenom nacističkom ratnom zločincu Josefu Mengeleu. Identifikacija je bila povjerena međunarodnom timu znanstvenika i stručnjaka s područja forenzičke antropologije, radiologije, stomatologije, kemije itd. U Medicinsko-pravni institut u Sao Paolu bili su također pozvani i analitičari rukopisa, fotografija, dokumenata, odjeće itd., sve s ciljem da se utvrdi identitet iskopanih kostiju i da se istraga zaključi. „Na vama je, kao znanstvenicima, da donesete konačnu odluku“, izjavio je te 1985. brazilski zapovjednik policije. Bilo je to prvi puta, ističu Keenan i Weizman, da su se kao ključni svjedoci u sudskom postupku protiv ratnih zločina pojavili i znanstvenici. U sudnicama širom svijeta, ljudske su kosti odjednom progovorile kroz usta forenzičkog stručnjaka. Forenzičar im je dao glas, pričao njihove priče. Određivao im je dob i spol; mogao je otkriti bolesti od kojih su bolovale, locirati traumatične epizode, pogoditi vrstu ishrane, otkriti način njihovog stradanja itd. Personifikacija, tako česta figura u slučaju forenzičke antropologije, vodila je katkada do krajnjih konzekvenci. Uvjerenje da ljudi, za razliku od kostiju, mogu zaboraviti i lagati, učinilo je od kostiju svojevrsne super-subjekte.

     

    više..

  • 19.02.2016. - 19.03.2016.

    Duje Šuvar / Vid Vučak

    Izložbom dvojice mladih akademskih umjetnika, Vida Vučka i Duje Šuvara otvaramo izložbenu sezonu koja će biti u znaku mladih velikogoričkih umjetnika. Vid Vučak je 2009. diplomirao kiparstvo na Umjetničkoj akademiji u Splitu. Do sada se uglavnom bavio spomeničkom i portretnom plastikom, a u Galeriji Galženica će se predstaviti s novim ciklusom radova. Duje Šuvar je diplomirao slikarstvo 2008. na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti, a 2011. je na istoj akademiji diplomirao i na Odsjeku za restauriranje i konzerviranje umjetnina. Njegov slikarski rad obilježen je (foto)realističkim prosedeom, a teme koje ga zanimaju kreću se od urbane svakodnevice do kršćanskih motiva.

    više..

  • 26.04.2006. - 21.05.2006.

    Oliver Dorfer, Herbert Egger, Anton S.Kehrer, Beate Rathmayr, "Light_Story_Space_Body"


    Izložba Light_Story_Space_Body nastavak je suradnje između austrijskog umjetničkog udruženja MAERZ sa sjedištem u Linzu i Galerije Galženica. Započeta 2004., suradnja se odvijala kao razmjena umjetničkih i galerijskih iskustava između dvije različite kulturne sredine, austrijske i hrvatske.U travnju mjesecu 2005. tako je u Galeriji MAERZ u Linzu otvorena izložba "Outside sources" na kojoj su nastupili Kristijan Kožul, Tanja Dabo, Marija Prusina i Lala Raščić.Tijekom 2005. u Linzu je na međunarodnoj izložbi, koju je organiziralo umjetničko udruženje MAERZ, nastupila i Ana Kadoić, a ove godine će se samostalnim izložbama u Galeriji MAERZ predstaviti Tanja Dabo i Ivana Franke. Svaki od pojmova u naslovu izložbe metaforički pokušava reprezentirati rad ili dio rada pojedinog umjetnika. "Light" je oznaka za rad Antona S. Kehrera; "Story" je oznaka za slikarsvo Olivera Dorfera; "Space" metafora koja označava fotografski i filmski rad Beate Rathmayr, a "Body" upućuje na skulpture od spužve Herberta Eggera.
    [http://www.maerz.at/m3cms/]
    [http://www.herbert-egger.at/]

    više..

  • 22.10.2004. - 07.11.2004.

    Branko Lepen, "Krovovi"


    Branko Lepen (1957) se na umjetničkoj sceni započeo formirati krajem 70-ih i početkom 80-ih godina, no za razliku od transavangarde umjetničke prakse, koja je područje svoga djelovanja pronalazila i na ne-umjetničkom području (Irwin, NSK, NEP), Lepen se u svom kiparskom radu okrenuo kompleksnom i labilnom fenomenu postmoderne skulpture. Razlažući njezinu modernističku sintaksu, uvijek iznova uspostavljao je privremene cjeline, skulpturalne tekstove, potvrđujući njihovu ovisnost o dominantnim društvenim i kulturnim oblicima. U Galeriji Galženica postav triju gotovo identičnih, gigantskih skulptura, proširuje polje Lepenovog rada na ambijentalni aspekt kiparstva.

    Branko Lepen diplomirao je 1883. na Fakultetu građevinskih znanosti u Zagrebu. Skulpture mu se nalaze u zbirkama Muzeja suvremen umjetnosti u Zagrebu, u Muzeju moderne i suvremen umjetnosti u Rijeci, u Modernoj galeriji u Zagrebu, Gliptoteci HAZU i Zbirci Modriaanhuis u Amersfortu (Nizozemska). Izlaže od 1981. godine, a za svoj rad dobitnik je nekoliko nagrada od kojih treba izdvojiti Nagradu na 18. i 19. salonu mladih (1986., 1987.) i Nagradu 6. trijenala hrvatskog kiparstva 2000. godine. Autor je tri skulpture u javnom prostoru: u SRC Mladost u Zagrebu, u Gliptoteci HAZU i u dvorištu Graditeljske škole u Čakovcu.

    više..

  • 26.03.2003. - 12.04.2003.

    Daniel Kovač


    Referirajući se na film "Logan's Vehicles", Kovač je svojim skulpturama pridodao značenje, koje nadilazi uske modernističke probleme kiparskog medija i ulazi na područje popularne kulture. Iz te perspektive njegove skulpture, odnosno nezgrapna vozila za bijeg - kako sam naziva izložene skulpture u predgovoru kataloga - možemo gledati i kao neku vrstu ironičnog komentara društvene tranzicije kroz koju Hrvatska prolazi, u kojoj je svijest o drugačijim i uspješnijim društvima generirala specifični oblik stvarnog ili mentalnog gastarbajterstva. Izložene skulpture, bez obzira na svoju sirovu, privremenu obradu, također upućuju na Kovaču omiljeno područje automobilskog dizajna, kojeg naziva vrhunskim kiparstvom.

    Daniel Kovač rođen je 1966. u Subotici. Na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu radi kao asistent na kiparskom odsjeku. Izlaže od 1991. Dobitnik je Nagrade na 5. trijenalu hrvatskog kiparstva 1994. i Nagrade ALU iz Zagreba 1997.

    više..

  • 14.04.1981. - 05.06.1981.

    Ante Jakšić

    Ante Jakšić

    više..